Laboratoriet indgik egentligt i den planlagte lukning af Nordjyllandsværket i januar 2029, Teknologisk Instituts overtagelse betyder, at laboratoriets ydelser nu fremtidssikres, fortæller direktør Jesper Høstgaard-Jensen, Aalborg Forsyning, om overtagelsen, som træder i kraft 9. juni, og de berørte medarbejdere er et led i en overdragelse, hvor de nu bliver en del af Teknologisk Instituts organisation.