Dansk Jernbaneforbund, der er fagforening for lokomotivførerne, oplyser til TV 2, at ledelsen i Lokaltog flere gange har advaret personalet mod at udtale sig til pressen, da man risikerer at overtræde selskabets personalepolitik og miste sit arbejde.