Badminton Esbjerg har gjort det til en god vane at slå de hold, klubben helst skal lægge bag sig i kampen for at blive i rækken - tidligere er det gået ud over Kolding og Viby - og det er ganske imponerende, at det næsten samme hold, der for et par år siden spillede i 3. division, nu dufter til muligheden for at spille om oprykning til ligaen.