Henrik Andersen, der ejer sendblomster.dk, mener det må skyldes, at mange danskere har forsøgt at minimere graden af unødvendig fysisk kontakt med andre, og at de i den forbindelse har undladt at besøge den lokale blomsterforretning, når de har skullet købe bårebuketter.