En proces der havde strakt sig fra 2019, hvor byrådet havde vedtaget en politisk vision for Brande med at åbne op for bymidten til Brande Å med mulighed for fællesskab og cafemiljø samt gentænke Torvet så det bliver et mødested hvor man har lyst til at opholde sig, til i dag, hvor man kunne sætte hak ved første etape af byfornyelsen – planerne!