Allerede inden mødet gjorde næstformand hos klima- og miljøudvalget, Kai O. Andersen (SF) det klart, at han ikke mente, at man skulle sende nogen større protest omkring antallet af grødeskæringer tilbage til Miljøstyrelsen, eftersom han håbede, at udvalget ville tage til efterretning, at der ikke var nogen klar udmelding fra forvaltningen hos Viborg Kommune om muligheden for to gange grødeskæring, efter at de havde gennemgået udkastet fra Miljøstyrelsen.