Vi er i Danmark meget langt fremme på dette område, fordi de store solvarmeanlæg blandt andet egner sig rigtig godt til at indgå i fjernvarmeværkernes produktion, ligesom det er tilfældet her i Silkeborg, siger Søren Elisiussen, administrerende direktør, Arcon-Sunmark, i en pressemeddelelse.
12.436 solfangere
Planen er, at solvarmeanlægget skal tages i brug først i det nye år.